Ag'dan internete cikamiyorum

Merhabalar,
Debian'i (biraz gec olsa da) yeniden kurdum. Ilk problemi ethernet kartiyla yasadim. Onceki kurumumda (2.2.20 kernel) hicbir sorun olmamisti, direk eth0 olarak gormus ve configure edebilmistim, bu kez bayagi bir ugrastirdi. modconf ile (tam adina uygun bir sey bulamasam da yakin bir) driver yukledim. O sorun cozuldu. Simdi agdaki win2000 makinayla birbirlerini gorebiliyorlar. Her ne kadar ben smb uzerinden linuxta win makinaya ulamasamda ping atabiliyorum ve win makina debian'i normal ag uzerinde goruyor. Ama ne yaptiysam internete cikamadim.

Daha once yaptigim butun configurasyonun aynisi. Debian makinaya ip verdim (192.168.0.2) gw verdim, kisacasi daha onceden internete cikmak icin ne yaptiysam aynini yaptim. Ama cikamiyorum. Ilginc bir sey de kablonetin dns ipsine (212.156.4.1) ping atabiliyor ama baska adreslere atamiyorum.

Bir diger sorunum da muzik icin gerekli program, muzik cdlerini ve mp3 nasil calabilirim. Listelerde adini cok fazla duydugum mplayeri apt-get ile kurmaya calistim ama bulamadi. Internete de cikamadigim icin ordan bakamadim. Debian'da ana kurulumla gelen boyle bir program var mi?

Simdilik bu kadar, simdiden tesekkurler...

Protect your PC - get McAfee.com VirusScan Online http://clinic.mcafee.com/clinic/ibuy/campaign.asp?cid=3963