Re: Fw: Debian'da sürücüsü olmayan networkkarty

Merhaba,

Sorunumu çözmek için sizlerden aldığım ipuçlarıyla şöyle bir yol geliştirdim
:

- Makinayı knoppix ile açtım.
- dmesg ile knoppix'in kullandığı network kartı sürücüsünü buldum (tg3.o).
- Bu sürücüyü diskete çektim.
- Makinayı tekrar debain cd'si ile açtım.
- Kurulum esnasında cd'den modülleri yükledikten sonra diskette alternatif
kurulum seçeneklerinden disketten modülleri yüklemeyi denedim olmadı.
(Sanırım disketin dizin yapısında bir hata yaptım herhalde.
/lib/modules/kernel/drivers/net olarak oluşturmuştum).
- Bu durumda alt-f2 ile ikinci konsola geçip disketi mount ettim ve sürücüyü
ram'de oluşturulan /lib/modules/.../net/ dizinine kopyaladım.
- Tekrar kurulum konsoluna dönüp configure device drivers seçeneğine
girdiğimde sürücüm orada listelenmişti.
- Bu sürücüyü install et dediğimde debian bana bu sürücünün 2.4.20
kernelinde derlendiğini (knoppix !) ve 2.4.18 ile uyumsuz olduğunu söyledi..
:(

Acil olarak makinayı devreye almam gerektiğinden knoppixte knx-hdinstall
komutu ile makinaya knoppix'i ve dolayısıyla debian'ı kurdum. Boş bir
zamanda sıfırdan kurulumu tekrar deneyeceğim.

Sayenizde en azından artık
1. Debian kurulumunda dışarıdan nasıl sürücü yükleyebileceğimi
2. Yükleme esnasında linux'ın verdiği mesajları nereden görebileceğimi
(dmesg)
3. PCI aygıtlarını nasıl listeleyebileceğimi (lspci)
4. Ve floppy'yi nasıl mount edip kullanabileciğimi öğrendim.

Teşekkürler, iyi çalışmalar.

M. Çağatay Tengiz