Re: Newbee med Debian! Frågor..

On Mon, 2015-11-09 at 03:46 -0700, keerik wrote:
> Hej,
>
> Jag har blivit tvungen att flytta min hemsida till en "molnbaserad"
> server
> då mitt webbhotell tyckte att jag körde för mycket SQL-data på deras
> delade
> servrar.
>
> Jag har alltså en installation av Debian 8.2 med Nginx webbserver och
> MySQL.
>
> Jag har lyckats att få igång både webbserver, mysql och PhPmyAdmin
> och en
> grundinstallation av Prestashop.
>
> Men nu till min fråga,

> [...]

Hej,

Jag är lite osäker på exakt var du kör fast? Du har skapat nya
partitioner som du vill montera?

I så fall är kommandot mount det du använder, samt /etc/fstab filen du
ändrar för att göra det permanent.

Se t.ex.
https://debian-handbook.info/browse/stable/sect.config-misc.html#sect.f
stab-mount-points

(CC'ar dig eftersom jag antar att du postar via ett webgränssnitt)

--
Cheers,
Sven Arvidsson