Re: OT: bra exempel på serieportskod i C

On Wed, 29 Jul 2015 01:57:12 +0200 (CEST)
karl@aspodata.se wrote:

> Janne:

> Jag har lite serieportskod utspridd i http://turkos.aspodata.se/git/c/
> vad är det du vill göra ?
>
> Hälsningar,
> /Karl Hammar

> Aspö Data
> Lilla Aspö 148
> S-742 94 Östhammar
> Sverige
> 0173 140 57

Tack Karl!

Jag ska ta en liten titt på det.

Det enda jag vill göra är lite "trivial" skicka och ta emot
textsträngar via serieporten. Det är det som gör det så frustrerande,
att det egentligen är så simpelt men ändå inte lyckas. Och att det gick
så bra för ett decennium sedan.

Jag snokade runt lite och kan konstatera att vi har snarlika intressen,
ARM, JTAG etc.

mvh
/Janne