Re: Vad hände med sux?

----Ursprungligt meddelande----
Från : sa@whiz.se
Datum : 2015-07-13 - 14:01 (CEST)
Till : debian-user-swedish@lists.debian.org
Ämne : Re: Vad hände med sux?

On Mon, 2015-07-13 at 13:28 +0200, jan@lillahusetiskogen.se wrote:
> Det kanske bara är jag som gillar sux? Eller är jag enda användaren
> som enablar popcon.
>
> Något förslag på hur man gör för att tillfälligt köra X som annan
> användare?

gksu kanske är ett alternativ?

Annars kanske det fungerar att hämta sux-paketet och installera det
manuellt, alternativt bygga om det mot en modern miljö?

(Svara helst tillbaka till listan!)

--
Cheers,
Sven Arvidsson

Jag beklagar. Sitter med Telia's webmail och då blir det ofta fel. Åtminstone för mig.

Har testat gksu/gksudo och det funkar bra om man vill köra som root.
Vill jag köra som sven (tex) får jag det inte att funka.

Ett annat alternativ kan kanske vara xauth.

Kollade som hastigast på sux och det är ett script som använder xauth. På drygt 300 rader.