Gmrun fallerar

Hej!

Jag kör Openbox (fn Crunchbang++ och Debian Jessie).

På två av mina maskiner, fungerar det inte att starta gmrun => gksu command eller gksudo command.

I 95 % av fallen, händer inget, jag får ingen chans skriva in rootlösenordet. Gör jag om det, får jag upp dialogrutan för rootlösen.
I förra veckan, fick jag dock göra om det fem gånger, första gången, tror det var tre andra gången.

Stänger jag ner applikationen för root och startar upp den igen, är det samma process.

Jag har tre maskiner som fungerar ua.

innan uppgraderingen till Jessie, fungerade det ok.

Jag kan inte se något problem i några loggar.

Någon som har förslag till lösning?
--

// Mvh rbh

Rickard B Hansson