Re: libdvdccs ?

On Mon, 2015-06-08 at 22:50 +0200, Per Andersson wrote:
> XBMC är det. :-)
>
> Det görs ju live vid förfrågan. Jag är inte intresserad av att först
> dekomprimera
> materialet och sen titta. Detta kan inte den DFSG-fria versionen av XBMC.

Okej, jag kikade lite på XBMC (använder det inte själv). Det verkar som
att de själva distribuerade unrar-programmet, så det var därför det togs
bort. Men det hade ju inte hindrat att lägga in ett Suggests på
versionen som redan finns i Debian.

Det är på gränsen till lathet, och jag skulle nog kalla det en bugg i
paketet. Det finns många program i main som kan använda unrar om det är
installerat.

Att skriva om stödet för unrar till att använda unar/lsar är nog inte så
svårt, har själv skrivit patchar för det till ett par program.

Hursomhelst verkar det som att XBCM/Kodi kommer att börja använda
libarchive, så då får man stöd för det på köpet!

--
Cheers,
Sven Arvidsson