Re: Debian 8 är nu släppt

Från minnet

sudo aptitude install gogoc
sudo reboot

ip -6 add
ip -6 route

De skall visa några IPv6-adresser som startar med 2.

De är en VPN-tunnel, så du får olika IPv6-adresser efter hand och du får bara en.

Om du läser /usr/share/doc/gogoc så ser du att du behvöver registrera ett konto, fylla i informationen om kontot i /etc/gogoc/gogoc.conf samt ställa om typen till router.
Då skall du få samma IPv6 hela tiden och maskinen kommer att fungera som en IPv6-router för ditt LAN.

Kör inte detta på en portabel maskin, du vill inte routa alla nät som du ansluter till.  Isf kör inte gogoc som server.

Notera att du bör sätta upp en brandvägg om du routar IPv6 i maskinen som agerar router.  Det gör inte gogoc.

/Jackson

Den 1 maj 2015 16:04 skrev Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com>:
> Rapporter om dina upplevelser med Hurd skulle uppskattas - jag har mina
> funderingar på att göra en test i en virtualboxmaskin jag med...

Självklart Andreas!

Men jag tror att du hinner före mig.. :)

--
/Rolf