Re: Swap?

In <pfxJE-5ZP-15@gated-at.bofh.it> Rolf Edlund wrote:

>  Hej Michael och Fredrik!
>
>  Hoppas jag nu kan lita på er. ;)

Rolf, var lugn. Jag sover gott om natten även efter att jag delat ut detta
råd till dig. :)

>  För om det är som ni säger, så kan jag helt strunta i att skippa swap.

Precis.

Efter att Intel X-25 M kom 2008 bytte jag ut alla mina roterande diskar mot
SSD och det har enbart varit en positiv upplevelse. Enda undantaget var en
tidig OCZ-disk som hade instabilt firmware, men den typen av barnsjukdomar
ska väl i stort sett vara borta vid det här laget. Även HDD:s har ju f.ö.
problem ibland, har själv upplevt krashande IBM Deathstar:s en gång i tiden.

De enda spinnande diskarna jag äger idag är usb-diskar som jag använder till
backup. De är HDD mest för att usd-ssd-diskar inte är så prisvärda. Men i
datorer är prestanda-förbättringen med SSD lätt värt varenda extra krona.

--
Fredrik Jonson