Re: Var köpa blanka/programmerbara smartkort?

Michael Kjörling wrote:

>  Var kan jag köpa blanka smartkort? Leker med tanken på att använda smartkort
>  för att lagra PGP-nycklar och liknande hemligheter.

Jag har köpt enstaka openpgp-smartcard hos http://www.kernelconcepts.de/
tidigare. Just nu pågår tydligen nån uppgradering.

Jag vet inte om kc även för helt blanka smartcards, men som sagt, om du primärt
vill experimentera med pgp-nycklar och liknande så har kc alltså förberedda
kort med stöd för just nyckelhantering. Det är samma kort som FSF:s Felloship
Smartcard. Det går att köpa både enstaka och 10-pack av korten.

http://wiki.fsfe.org/FellowshipSmartCard
https://wiki.debian.org/Smartcards/OpenPGP

Det var såvitt jag minns rätt enkelt att komma igång på Linux, men stödet för
windows och mac os var besvärligt.

--
Fredrik Jonson