Re: "privat moln"

On Fri, 24 Oct 2014 14:10:27 +0200
Marcus Rejås <marcus@rejas.se> wrote:

> Jag använder också OwnCloud och är nöjd, men det löser inte
> trådskaparens problem eftersom den synkar filerna (om man inte bara
> använder webklienten).
>
> En sak som är enkel är sshfs.
>
> sshfs server.min.adress: /home/rejas/mountpoint -o follow_symlinks
>
>   /Marcus

MAGIC!

Fy f-n vad smidigt. Det här skulle jag ha vetat de senaste åren medans
jag har kört scp under utvecklingen av inbyggda system. Hoppas
verkligen sshfs finns i Cygwin.

Stort tack Marcus!
/Janne

PS
   Jag ska nog testa ownCloud också men för att lagra filer med min
   Chromebook verkar sshfs överlägset.
                                        DS