Re: AMD A10-grafik i jessie/sid?

Borde förstås ha nämnt att det är non-free från sid och experimental
som jag har försökt att installera.

    Sven> Det fungerar inte längre. Senaste beta-drivrutinen 14.6 vill
    Sven> ha xorg-video-abi-15. X i sid och jessie har
    Sven> xorg-video-abi-18
Just detta blir resultatet. Det finns inga paket som heter xorg-video-abi.

    Sven> Gissningsvis fungerar det inte med senaste Linuxkärnan
    Sven> heller.
    Sven> Enda alternativen är att vänta, göra en krånglig
    Sven> nedgradering av X, använda wheezy eller helt enkelt köra de
    Sven> fria drivrutinerna.

Det har krånglat i månader så att vänta verkar inte vara något
alternativ.  Har jag missat något som måste installeras för att de
fria drivrutinerna ska stödja flera skärmar i full upplösning?

Hälsningar Fredrik
Carl-Fredrik Enell

Föraregatan 26B, 98139 Kiruna
+46 (0)980-61282