Re: Debian som gäst i VirtualBox ?

Den 2 augusti 2014 16:11 skrev  <jan@lillahusetiskogen.se>:

> Om jag inte minns helt fel så är det bara att installera Debian som
> vanligt i VB. Vill man ha lite mer funktionalitet installerar man
> "guest additions" i den Debian som snurrar i VB. Det finns en hyfsad
> instruktion i hjälpfunktionen för VB. Det var lite kompileringspill
> också. Hursomhelst fattade jag beskrivningen av hur man gör så den
> måste ha varit ganska tydlig.

Det var just så jag gjorde första gången. Och eftersom jag som sagt
installerade Debian på vanligt sätt, så talade den kanske inte om att
paketet installerades då oxå. Eller så var det inte förräns jag
installerade i Expert mode, som Debian såg att jag behövde "guest
additions". Ivfsh, Debian funkade som den skulle, båda gångerna.

Ska kolla på beskrivningen du talar on.

> Lycka till!

Tackar!

--