Re: lite brydd [OT]

Antar att du har testat att köra memtest på var och en av modulerna.

Rent generellt råder jag dig att skaffa en fläkt i främre delen av chassit som suger in och en fläkt i bakre delen som suger ut. Det kan vara nätdelarna på moderkortet som spökar om det blir för varmt i chassit, särskilt med sommartemperaturer. Om det är FX-8350 du har är luftflödet viktigt. Ställa ner klocken ska du inte behöva göra.

Den 11 juli 2014 14:49 skrev <jan@lillahusetiskogen.se>:
On Fri, 11 Jul 2014 14:14:49 +0200
Tobias Carlsson <janerlingtobias@gmail.com> wrote:

> Hej!
>
> Du körde memtest64 och fick felmeddelanden? Jag skulle i alla fall
> testa att byta ut minnena. Hur många moduler hade du installerade,
> två?

Fyra st 4G.

> Apropå temperaturen på CPU:n, vad har du för kylning på den, stock?
> Vad har du för kylning i chassit?

Standardkylningen som följde med processorn.
Fläkten i nätdelen som suger luft ur burken.

Min plan just nu är att begränsa klockfrekvensen till 3,4GHz och se om
symptomen försvinner.

mvh
/Janne