Re: Nyare MineTest på Stable

> Ja, det är version 0.3.1 i wheezy/stable, jessie och sid (testing och unstable)
> har version 0.4.9.

> Jag rekommenderar att du kör ett mixat system med stable och testing
> och installerar minetest från testing. En utförlig guide finns på forumet
>
>     http://forums.debian.net/viewtopic.php?t=15612
>
> Numer kör jag sid/unstable men för länge sen kört mixade system med
> framgång. Det kräver lite mer uppmärksamhet för att hålla koll på
> installationen. T ex är det bra att installera apt-listbugs för att hålla koll
> [...]

En sak som kanske inte nämns, som antagligen fortfarande är
odokumenterad, är att det översta arkivet i /etc/apt/sources.list blir
standard-arkivet oavsett vad du säger att du vill ha för default-release i
/etc/apt/apt.conf. Om du inte vill ha alla paket från testing som standard
behöver du alltså ha stable överst i sources.list.

--
Per