Re: Skapa locale?

Στις 30/03/2013 04:43 μμ, ο/η jan@lillahusetiskogen.se έγραψε:
Det är möjligt att jag ställt frågan förut men inte tog itu med det då.

Jag skulle vilja ha en locale med engelska som språk och svenska
inställningar iövrigt.
Har någon av er kunskap om var man antingen kan hitta en sådan eller
var man kan hitta en någorlunda enkel beskrivning av hur man skapar en
dylik?

Jag tror att du kan experimentera med olika värden för de olika miljövariablerna som kommandot locale returnerar. Variabeln LANG skulle funka som förvalda värdet för de LC_* variablerna, av vilka du kan välja vilka som du vill göra override.

Inte helt säker, men det går ungefär så där.

--Paggas