Problem med upplösning i console

Hej!

Jag kör Debian 6.0.6 på en dator med grafikkortet AMD Radeon HD 6870. Jag har fått Catalyst att fungera i X och allt verkar bra. Men upplösningen i console är konstig. Jag har ändrat upplösningen manuellt i grub.conf och det blir rätt (från 640x480 till 1680x1050), men tecknen är liksom "smalare" än vad de ska vara.
Felet fanns även när jag körde de icke-proprietära drivrutinerna, console blev automatiskt 640x480.

Jag har en annan dator med Debian 6.0.6, i den sitter ett lite äldre nvidiakort, och allt funkar perfekt från start.

Är det någon som är med på vad jag menar och som kan ge mig ett tips? Antagligen är det nog så att även om Catalyst verkar funka så är det något fel på drivrutinerna.

Mvh
Tobias Carlsson