Re: Ändrade hemsidor ?

Den 5 oktober 2012 10:35 skrev Martin Bagge / brother <martin@bagge.nu>:

> fråga på debian-l10n-swedish@lists.debian.org

Tänkte jag skulle sluppit det.. ;).

> spontant så tror jag inte att någon är jätteaktiv med att översätta
> webbsidorna. det är en mål som flyttar sig hela tiden och kräver ganska
> mycket tid för att få det att flyta bra.

Jo, som vi diskuterat innan, så är det antagligen ett sisyfosarbete.
När man lagt ner mycket tid på att översätta sidan, och äntligen är
klar. Så har orginalet ändrats igen, så man får lägga ner ännu mer tid
på att överstta. Osv.. osv..

Dom flesta idag, har ju inte någon större problem med att läsa och
förstå engelska. Btw, har läst/hört någonstans, att engelskan håller
på att mista sin 1:a plats som det vanligaste språket. Snart kommer
väl alla hemsidor vara skrivna på typ spanska ?

Hmm.. kanske skulle man stänga av visningen av dom svenska sidorna helt ?

--
/Rolf