Re: NFS och symboliska länkar på servern

Det går inte, av goda anledningar. Säkerhet och prestandaskäl.
Men du kan ju alltid exportera från en punkt på servern och montera på annat ställe i klienten.
Jag skulle nog ha en eller flera partitioner under /export och sedan ha symboliska länkar från ex /home till /export/home på serven. Sedan montera server:/export/jonen på /home i klienten.