Re: Har min Debian-server hackats?

Ja, om den nu verkligen blivit hackad så vill jag installera om den
helt. Jag upptäckte nu också att datorn i fråga börjat få fysiska
i/o-fel på hårddisken, tur i oturen att det hände samtidigt så att jag
kan lösa båda problemen med en ominstallation (plus samtidigt
hårddiskbyte).

Det enda som ger mig ångest är webb-mailklienten Horde i kombination med
LDAP för att få tillgång till mail och addressbok var jag än befinner
mig, eftersom detta tog mycket lång tid att sätta upp och konfa sist,
men nu får jag ju "chansen" att uppgradera även detta till ny version.

/Pelle