Re: Editor, var Mobilt bredband

Pontus Goffe:

Vad använder du för editor för att quota så snyggt?

Just nu Jed, med mail_mode och flower från http://www.does-not-exist.org/roessler/flower.sl och http://www.does-not-exist.org/roessler/mail_mode.sl

Går det att dressera evolution eller något annat "folkligt" som pratar IMAP?

När jag började med elektronisk kommunikation på mitten av 1990-talet med Fidonet så var alla texteditorer "quotesmart", dvs. de hanterade citat-markörer som indrag och lät mig bryta rader och flyta om text utan att tappa dem. Av någon anledning har jag aldrig sett den funktionen i några Internet-e-postprogram.

Jag använder Jed (från Alpine) och Opera för e-post. I Opera hanterar jag ombrytningen av citat genom att lägga allt på samma rad (som börjar med ">"), då bryter Opera om det snyggt åt mig (och sätter format=flowed på det hela). I Jed med mail_mode använder jag reformat_quote för att få citaten att se snygga ut (och flower ser till att de hanteras korrekt med format=flowed, dvs. att klienten som läser det kan bryta om det vid behov).

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/