Re: OT:FreeBSD och Debian dual boot, filsystem delning?

jag fick inte min freebsd burk att läsa ext3
Måste lära mig att planera lite bättre :)
Tack för länken..

Jo problemet med ext3 och freebsd är en känd bugg (typ)
#mount -t ext2fs /dev/ad4s7 /mnt
mount: /mnt: Bad file descriptor
#mount -t ext2fs /dev/ad4s7 /linux
mount: permission denied

[quote]
This is probably because your ext3 partition has 256-byte inode size. Freebsd can't handle that yet, although that's nothing a simple patch can't fix. Best thing would be to either edit the hardcoded 128-byte inode size in the kernel, or simply remake the partition specifying 128-byte inodes (the default changed in e2fsprogs, because of ext4)
[/quote]

Så jag tror jag ska ominstallera hela burken, och verkligen tänka på vad jag gör  :)
Har insett att partitioneringen kan styra hur bra jag lyckas åxå... (google är min vän :) )

/Lasse