Re: Hur avbryta pågående apt-get upgrade?

tisdag 19 maj 2009 17.24.59 skrev Martin Leben:
> Hej!
>
> Jag har ett par maskiner som kör etch (oldstable) fortfarande. Deras
> /etc/apt/sources.list såg ut så här:
>
> # egrep -v "^(#|$)" /etc/apt/sources.list
> deb     http://ftp.se.debian.org/debian/     etch main contrib non-free
> deb-src http://ftp.se.debian.org/debian/     etch main contrib non-free
> deb     http://security.debian.org/ stable/updates  main contrib non-free
> deb-src http://security.debian.org/ stable/updates  main contrib non-free
>
> ... vilket förstås ställde till problem lenny blev stable... :-/ Jag körde
> [...]

Jo det går att lösa - jag hamnade för länge sedan i samma knipa, men man kan
begränsa ny-uppgraderingen på ngt sätt till 'prefer etch', typ, så att man
kommer i ett stabilt läge inklusive 'det nya som hann slinka in'. Men att
rent av 'backa' tror jag är svårare. Tyvärr har jag glömt detaljerna ...

Men det finns säkert någon som kan ge ordentligt besked / Tore