Re: several messages

Hej!

Har du kollat att libpaper är inställt på A4 och att PPD-filerna
under /etc/cups/ppd har DefaultPageSize satt till A4?

Bägge är satta till A4.

Råkade ut för samma sak här Bytte lill Lenny från Mint 6.0 igår. Skulle nyss skriva ut en sida från Iceweasel. När min skrivare (HP Laserjet 5M) oxå klagade på, att jag skulle fylla på Letter. Kollade i Debians skrivarinställning, och där står A4. Gick sen in i Iceweasel skrivarinställning, och där stog det Letter. Ändrade det till A4, och skrivaren började smattra igång.

Det konstiga är att alla program jag skriver ut från (Opera, OpenOffice) är inställda på A4, likaså skrivaren (se ovan), men ändå blir det fel någonstans på vägen.

När jag skriver direkt till skrivaren från min Mac så fungerar det fint, men då tar jag ju inte omvägen via CUPS på Linuxdatorn.

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/