Tips på remote access utöver ssh

Hej!

Sitter med ett problem som kanske inte är världens mest viktiga
men det känns ändå väldigt frustrerande att inte kunna lösa det.

Min HTPC har tuffat och gått åtminstone sedan i somras utan att
behöva starta om den eller haft några problem. Just nu är jag
bortrest över julen och naturligtvis händer det just då.

Jag kommer inte åt den via ssh. Den försöker logga in, men inget
händer och jag får ingen timeout. Pingar jag den så får jag svar
med korta pingtider.

Jag skulle på nåt vis behöva komma åt den för en omstart eller
för att få igång ssh och kunna felsöka.

Jag tvivlar, men finns det något sätt att komma åt den förutom
ssh? Telnet är avstängt så det funkar inte. Port 80 verkar inte
heller svara på tilltal längre.

Annars får jag helt enkelt vänta tills jag kommer hem efter
julledigheten.

/Peter