Mailman och arkiv

Nu när det blev arkiv kan jag ju passa på att fråga lite =)

Migrerade från några gamla mailservrar till en samlad ny för ett knappt år sedan. Allt har rullat fint. När vi var klara med Mailman så funkade även den fint men arkiveringen är lite så där. Det finns listor som arkiveringen funkar helt och hållet för och det finns listor som arkiveringen inte funar för, trots att den har arkiverat förut på den gamla servern.

Jag har inte letat så värst noga men när jag letade nyligen så var det inte helt enkelt att bena ut hur man skulle felsöka. Felet kan ju ligga var som helst mellan Postfix, mailman och pipermail så vitt jag förstår. Just sjävla Mailman är det dessutom en annan snubbe som administrerat förut och det var även han som gjode flytten men han har själv ingen koll på vad som är snett så jag är långt från målet här.

Några pekar som nån sitter på?
Etch, Postfix, Mailman, Pipermail, Apache är nog keywords.

--
/brother
http://frakalendern.se