Re: Debian 15 år idag!!!

onsdag 16 juli 2008 09.54.20 skrev Daniel Swärd:
> Hej glada Debian-användare, tänkte påminna om att Debian idag fyller 15
> år. ;-)
>
> Hur många är det som är aktiva på den här listan nuförtiden? Jag är
> subscribe:ad, men har varit inaktiv ett bra tag.
>
> Har alla eventuellt "nya" Debianiter försvunnit till Ubuntu, eller dog
> listan ut efter det bisarra flame-war som bröt ut i februari?
>
> 	/Daniel

Trodde Debian var äldre än så!

Ja, troligtvis har många som jag som inte har tid/kapacitet att lägga i
allting som är roligt övergått till Ubuntu (eller snarare Kubuntu),
åtminstone "till vardags". Men ingen skugga över Debian för det!

Tvärtom: Debian blev själva förutsättningen för Ubuntu-boomen! Jag ser det som
ett utomordentligt resultat och verklig uppmuntran till dem som oförtröttligt
ansvarat för den kompromisslösa Debian-satsningen. Utan den hade inte Ubuntu
(och mycket annat därutöver) funnits!

Med förhoppning om en lika spännande fortsättning / Tore

P.S. Jag är inte uppdaterad om februari-kriget, är Debian i fara?