Re: SV: debian

On Friday 21 December 2007 10.17.06 mattias wrote:
> ah är nog skyldig samtliga medlemmar en liten ursäkt
> en liten fråga
> har majordomo någonsin funnits som  deb-fil?

Ja, åtminstone så sent som sommaren 2000
http://lists.debian.org/debian-devel/2000/06/msg00048.html

Av ovan länkad diskussion misstänker jag att den försvann någon gång inte allt
för lång därefter pga ond licens och säkerhetshål. Om det går att gräva upp
deb-paket från den tiden hjälper det dig i alla fall inte såvida du inte vill
köra en tidstrogen debianversion också.

5 min surfande på majordomosidan tycker jag tyder på ett döende program,
version 2 som det pratas om 2000 har fortfarande efter 7 år inte lämnat
alfastadiet. För egen del kör jag ett antal instanser av mailman för
listhantering vilket jag tycker funkar bra.

/Anders

--
Anders Nilsson <anders@angsro14.se>
Ängsrovägen 14, SE-218 32 Bunkeflostrand Sweden