vnc och ssh

Hej!
Jag försöker få till så att jag kan logga in med vnc genom ssh från
windows-box på arbetet till en linux-box hemma men något är det som
inte fungerar som det skall. Nu var det ett tag sedan jag gjorde det
här sist så jag kanske har glömt något.
I min sshd_config är X11Forwarding yes och TCPKeepAlive yes
Jag använder Putty för att logga in via ssh och TightVNC klient för
att logga in via ssh tunneln med fjärrdatorns
ip-adress.eller.domain:22
men det fungerar inte.
Medan jag skriver det här kom jag på att jag kanske måste bocka för
X-nånting i Putty också, får kolla det när jag kommer till kontoret
alldeles strax.
Vad skulle det annars kunna vara som jag inte tänkt på?

Hälsningar,
Helgi Örn