awk scriptnings problem

Tjena listan..

Sitter och håller på att försöka lära mig awk.
mitt lilla projekt jag håller på med att
från dhcpd.conf plocka ut hostname och ip till så att det passar in i /etc/hosts

[code]

awk '/host bc[0-9][0-9]-sis[12]/ , /\}/  {print  $2  }' dhcpd.conf

[/code]
gör att jag får ut enligt detta...

[code]
bc01-sis1
192.168.64.11;

bc01-sis2
192.168.64.12;

bc02-sis1
192.168.64.13;

bc02-sis2
192.168.64.14;

bc03-sis1
192.168.64.21;

bc03-sis2
192.168.64.22;

[/code]

nu vill jag först och främst få det till att bli en rad, och sen vända på $1 och $2
sen skulle jag vilja lyckas göra ett awkscript ist för en oneliner..

jag vet inte om dett egentligen passar för denna lista, men jag har inte hittat något bättre forum... här finns juh iaf kunskapen..

/Lasse

Spray Vimmel har vi full uppsikt. http://www.spray.se/livsstil/vimmel/