Re: Kmail-Attachements-Openoffice

lördag 5 maj 2007 23:42 skrev Marcus Better:

> Nej, men jag har ibland samma problem, fast ibland fungerar det... Dags för
> en felrapport tror jag, om det inte redan finns.
>
> Marcus

Jo Marcus, nu har jag hittat felet rapporterat på ett ställe i en lista för
(k)ubuntu (googla 'openoffice kmail attachement' eller så), och där sägs det
vara ett kommunikationsfel mellan kmail och oo, kanske en kmail-bug, och
någonting i timing/wait som inte stämmer, oklart hur. Somliga kan öppna filen
efter ett antal upprepade försök, men jag lyckas aldrig. Kanske jag har den
segaste datorn (Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.70GHz (i686), running Debian 4.0
with GNU/Linux 2.6.18-3-686), ett bättre system kanske hinner med, alltid
eller ibland eller oftast -- som med ditt.

Men jag hittar ingen riktig 'bug report' på oo eller kmail, kanske är jag för
dålig buggsökare... hittar du något? Svårt att veta var det ska rapporteras
när man inte vet säkert vilket paket som är orsaken.

Tore