2 nätverkskort på samma drivrutin?

Hej,

Försöker koppla in en bärbar dator i nätverket och det billigaste
alternativet är att slänga in ett 3e nätverkskort i burken men problemet
är att det redan sitter ett annat 3COM kort som jag tänkte sätta in.
Dock inte samma modell men som använder samma drivrutin, dvs 3c59x

Är det någon som vet hur jag får det att funka med 2 nätverkskort på
samma drivrutin? När jag bootar upp så tar det fruktansvärt lång tid
samt att det första 3com kortet inte funkar... Verkar bli någon konflikt?

Tack på förhand,

//Kensy