Re: Debian + Open Mosix + LTSP?

> Hej!
>
> Jag ska påbörja ett högskoleprojekt där jag ska inkludera openmosix &
> ltsp på 4 servrar.
> Har aldrig jobbat med kluster innan och skulle behöva lite hjälp med var
> jag ska börja. Servrarna ska köra Debian.
> Finns det nån hemsida eller dokument som tar upp dessa tre saker?
>
> Tacksam för all hjälp.
>
> /Matthias Gutehall
>

> --

Du kan ställa frågor om (i första hand beräknings-) kluster till:
 debian-beowulf@lists.debian.org

Men varför går du inte bara till http://openmosix.sourceforge.net/,
de har även en mailinglista.

Du kan även titta på:
 http://howto.ipng.be/openMosix-HOWTO/c141.html

Ltsp är nätbootning och nfs plus hantering av det, har du tittat på
 http://ltsp.sourceforge.net/ ?

Och vad var den tredje frågan?

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting