SV: /dev/.static/ överraskar mig

--- Vincent Lönngren
<vincent.lonngren.759@student.lu.se> skrev:

> tis 2006-09-26 klockan 09:51 +0200 skrev Mats Erik
> Andersson:

> nödvändig.

> Märkligt att något script försöker avmontera en
> kopia av en fullsatt
> enhetskatalog. Borde jag göra en bugrapport?
> --
> Vincent Lönngren
> <vincent.lonngren.759@student.lu.se>

  För en liten stund sedan körde jag k3b från
  kommandoraden -- utan roträttigheter, men i
  bakgrunden -- och det trillade ut ett meddelande

    find:  /dev/.static:  Åtkomst nekas.

  Tydligen spökar denna katalog katalog ibland. K3b
  har knappast något där att skaffa, så oklarheten
  gör att jag håller min gluggar vidöppna i fort-
  sättningen. Alltid lär vi oss något nytt av det.

Mats Erik Andersson, fil dr
   ynglingatal@yahoo.se,   mea@fri.nu

   Linux och fornnordiska språk driver oss framåt!