SV: Saknad /dev/.static/dev i mtab"

--- Vincent Lönngren <bice77@malmo2.net> skrev:

> "Could not find /dev/.static/dev in mtab" står det
> under
> avstängning/omstart av min maskin vid avmonteringen
> av lokala filsystem.
> Är det något som alla ser, eller är det speciellt
> för mig? Vet någon om
> det har någon betydelse och om man kan få bort det?
> --
> Vincent Lönngren <bice77@malmo2.net>

  Vid undersökning av mitt körande system är

     /dev/.static/dev

  en katalog innehållande de ursprungliga special-
  enheterna som syns när en dynamisk katalog inte
  körs med udev ( eller devfs?). Denna katalog har
  jag tidigare sökt och tror nog att den är nödvändig.
  Det finns inget skrivet om detta i min mtab och
  den är ju inte heller infäst i ett gängse system
  eftersom den finns som en kopia av en fullsatt
  enhetskatalog.

      Mats Erik Andersson   ynglingatal@yahoo.se