Re: Automontering av USB-enheter

peter@softwolves.pp.se:
> Hej!
>
> På en nyinstallerad Debian Sarge automonteras en usb-ansluten disk under
> /media. På en uppgraderad tidigare installation görs inte det. Vilket paket
> saknar jag på den uppgraderade maskinen?

Du kan ju alltid göra
 $ dpkg --get-selections > fil
på båda maskinerna och göra en diff.

Kan följande vara vad du saknar?
 $ apt-cache search auto-mount
 gnome-volume-manager - GNOME daemon to auto-mount and manage media devices
 ivman - daemon to auto-mount and manage media devices
 $

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting