Re: Svensk dovrak layout för tangentborted

On Wed, Aug 23, 2006 at 10:21:59PM +0200, Johan Mattsson wrote:
> Hej. Jag försäker lära mig dovrak för svenskt tangentbord, efter att
> ha  hittat och installerat Thomas Lundqvists exemplar utan framgång
> upptäckte jag att det finns en specifikation för dovrak i filen
> "/etc/X11/xkb/symbols/pc/se".
>
> Hur gör jag för att använda den?

Hej, jag själv har ingen dvorak-variant i just den filen du
nämner (har nog gammal X kanske). Men det borde fungera med
setxkbmap-kommandot med varianter. T ex så kan man ju hos mig
skriva:

  setxkbmap se nodeadkeys

Där nodeadkeys är en variant i se-filen.

Men jag är ju ganska nyfiken på vad du har för problem med
ursprungliga drivrutinen (min). Svara direkt till mig om du
känner att det är för detaljerat för denna lista.

/Thomas L