From: Robert Larsson [mailto:r.larsson@gmx.net]
Sent: den 5 juni 2006 23:16
To: debian-user-swedish@lists.debian.org
Subject: Re: Dynamisk blockering iptables

> I den här artikeln har dom visserligen gjort det med SSH, men det
> borde gå att anpassa för mejl:
> http://www.debian-administration.org/articles/187
-- Vincent Lönngren

Tack för det - modulen ipt_recent var lösningen! Stod inget om den i
man-sidan på jobbet (stable), men på min testing hemma var den med. Icke
desto mindre fanns själva modulen på jobbmaskinen och det var bara att lägga
till ett par regler i iptables.

Verkar fungera som det skall, har precis satt det i "skarp"
drift. Hoppas det kommer en mass-spammare snart...

Det är f-n vilket knog det är att hålla användarnas inboxar någorlunda fria
från skräp...

Tack igen!

--
Robert