Re: Fler 2.6-problem (var: Re: Ingen mus med 2.6-kärna)

tor 2006-05-11 klockan 17:09 +0100 skrev Peter Karlsson:
> Nu har jag fått den att hitta musen, jag lade in "mousedev" i /etc/modules
> för att se till att den läses in vid start. Jag har även fått igång fglrx
> (ATIs drivrutin). Tack till alla som kommit med förslag!
>
> Nu har jag lite fler problem:
>
> * Rullhjulet fungerar inte längre. Jag körde "ImPS/2" tidigare, men det
> fungerar inte, när jag rullar med rullhjulet fladdrar bara muspekaren.
>
> * När jag ser på filmer (DivX/Xvid/etc) i xine får jag en grön kant, det har
> jag aldrig sett tidigare.

Du hade ju någon backportad variant av X.org, så jag vet inte om det
fungerar för dig, men annars kunde du ju ha kopierat xorg.conf och kört
dpkg-reconfigure xserver-xorg. Den automatiska konfigurationsprocessen
ställer in allting rätt. Sen kan du ta tillbaka lokala inställningar
från den kopierade filen.
--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>