Få igång fglrx-modulen

Hej!

Jag har försökt få igång 3D-accelerationen för mitt radeon 9600-kort,
men när jag försöker ladda modulen med modprobe får jag

    FATAL: Error inserting fglrx
    (/lib/modules/2.6.16gandalf/misc/fglrx.ko): Unknown symbol in
    module, or unknown parameter (see dmesg)

och i dmesg hamnar då

    fglrx: Unknown symbol inter_module_unregister
    fglrx: Unknown symbol inter_module_get_request
    fglrx: Unknown symbol inter_module_put
    fglrx: Unknown symbol inter_module_register

Jag tror att felet beror på att jag inte förstått mig på make-kpkg
ordentligt. Det här är vad jag gjort:

1. Installerat debian-paketen fglrx-control, fglrx-driver och
   fglrx-kernel-src med apt.

2. Ändrat skärmdrivrutin till "fglrx" i /etc/X11/xorg.conf.

3. Passat på att installera senaste kärnan (2.6.16), konfigurerat den
   med "make oldconfig" och "make menuconfig", och sedan kört:

   make-kpkg --rootcmd fakeroot kernel_image kernel_headers

4. Installerat de två resulterande deb-paketen med dpkg och startat om
   datorn med den nya kärnan.

5. Packat upp fglrx-kernel-src tarbollen till min modules-katalog som
   MODULE_LOC pekar på.

6. Återigen ställt mig i nya kärnans källkatalog och kört

   make-kpkg --rootcmd fakeroot modules_image

   Detta var jag tvungen att köra som root eftersom jag annars fick
   ett felmeddelande om att fglrx-modulen inte stödde --rootcmd. Sedan
   installerade jag det resulterande deb-paketet.

7. Startade om datorn. X startade snällt, men försöker jag ladda
   kärn-modulen för att få 3D-acceleration så får jag alltså
   felmeddelande enligt ovan. I dokumentationen till fglrx står det bara
   att om man får sådana fel så har man installerat kärnan på fel sätt.
   Så vad har jag gjort fel?

Kan också påpeka att versionssträngarna stämmer överens överallt,
trots att jag inte använt --append-to-version, eftersom man nu kan
ange detta i kärnans konfiguration istället. Deb-paketen heter:

   linux-headers-2.6.16gandalf_2.6.16gandalf-10.00.Custom_i386.deb
   linux-image-2.6.16gandalf_2.6.16gandalf-10.00.Custom_i386.deb
   fglrx-kernel-2.6.16gandalf_8.23.7-1+2.6.16gandalf-10.00.Custom_i386.deb

och uname -a säger

   Linux gandalf 2.6.16gandalf #1 PREEMPT Sat Apr 15 04:12:01 CEST 2006 i686 GNU/Linux

/Pelle