Re: Hur ser man storleken på en extern usb2 harddisk

Monday, 6 February 2006 12:31, Niels Larsen wrote:

> **************
> Funker inte!  :-)
>
> $df -h /dev/sda?
> df: `/dev/sda?': No such file or directory

Det var lite märkligt. Du kör inget underligt skal som inte globbar
frågetecken?

Är du säker på att du har skapat filsystem på partitionerna och att
dessa verkligen monteras? (Att du kan skapa kataloger under
monteringspunkten är ingen garanti.) Vad säger df utan några argument?
Vad står det i /etc/mtab?

--
Alexander Nordström
http://lx.n3.net/