Midi-keyboard problem.

Hej,

jag kör debian testing har just fått ett midi-keyboard (Edirol PCR-M1) och har efter en del googlande förstått att det ska fungera i debian. Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att lyckas spela musik med det men enligt vad jag tror ska jag iallafall ladda en del moduler ( http://wiki.archlinux.org/index.php/USB_Midi_Keyboards ). Men snd_usb_audio strular till det:

botan115:/home/micke# modprobe snd_usb_audio
FATAL: Error inserting snd_usb_audio (/lib/modules/2.6.12-1-386/kernel/sound/usb/snd-usb-audio.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)

Efter vad jag förstår efter ytterligare googlande så finns det någon bug i den modulen i 2.6.12-kärnan.

Är det någon som kan råda mig till vad jag ska göra? Ska jag gå ner till en äldre kärna (finns det några andra problem med det?), eller kan jag komma runt det här på nåt annat sätt? Det verkar annars lovande. Datorn känner igen keyboarden när jag pluggar in den och så där.

/Micke.

hp compaq nx9000
debian testing 2.6.12