Re: Pekskärm och Linux

On Tue, 24 Jan 2006, Johan Segernäs wrote:

Hur leker X11 och pekskärmar ihop?

Tänkte sätta upp nån fin station i vardagsrummet med Rhythmbox eller dylikt
och en pekskärm, är det några strul att få ihop det eller lirar det 'rakt
av'?

Inga erfarenheter av touchskärmar, upplys mig gärna!

Jag har använt två olika typer av pekskärmar, en med ps2koppling och en med usbkoppling. USBvarianten har jag dock bara kört i windows. Det enda som händer är att pekdelen blir din mus(eller din extra mus om du har mer än en), så funkar musen i X så ska pekskärmen lira i X. Inga extra drivare eller nånting sånt har behövts i mitt fall. Moores lag gäller nog hur man än vrider och vänder på det.

--
/brother
http://martin.bagge.nu