Stulus photo EX problem

Hej

Jag har problem att få igång min skrivare i sarge.
Det är en Epson stylus photo EX.
Enligt linuxprinting.org ska rätt drivrutin vara gimp-print,
så jag installerade den med synaptic.

När jag lägger till skrivaren med gnomes skrivarhanterare så finns min skrivare med i listan, och mycket riktigt så är gimp-print den drivrutin som är 'suggested'. Nån annan går inte att välja.

När jag sen försöker skriva ut en provsida så händer ingenting.
Har också försökt med cups webbgränssnitt, samma sak, där kan man även se att mina försök att skriva ut har blivit 'cancelled'.

Det enda tillfället som jag har fått liv i skrivaren är i Gimp, men när jag skriver ut en bild så blir det bara sida upp och sida ner med konstig text.

Tacksam för hjälp

/Tommy