Re: Problem med rotering av loggfiler

> och här är loggarna:
>
> -rw-r----- 1 root adm  947375 2006-08-07 14:32 mail.log
> -rw-r----- 1 root adm    5557 2006-08-06 06:46 mail.log.0
> -rw-r----- 1 root adm 1371909 2006-08-06 06:25 mail.log.2
> -rw-r----- 1 root adm  174719 2006-08-02 06:25 mail.log.2.gz
> -rw-r----- 1 root adm   91814 2006-07-31 06:25 mail.log.3.gz
> -rw-r----- 1 root adm  167174 2006-07-26 06:25 mail.log.5.gz
> -rw-r----- 1 root adm    1234 2006-07-23 06:46 mail.log.6.gz
>
> Trots att de inte ska komprimeras så gör dom det ändå. Någon
> som har en aning vad som är fel?

Och vart tog 1:an och 4:an vägen..? Jag hade liknande problem
för något år sedan. Exakt hur jag löste det minns jag inte, men
jag rotade runt i /etc efter allt som hade med cron att göra.
logrotate startade inte bara från ett enda ställe, tror jag, eller
om det var nåt skript som förbigick logrotate. Under /etc låg
det iallafall, kolla skripten i cron.daily/hourly/monthly om
det är något av dem som vill "hjälpa till" att rotera dina
loggar. Kanske grep -R compress /etc/* kan vara nåt..?

--
Robert

--

Echte DSL-Flatrate dauerhaft für 0,- Euro*. Nur noch kurze Zeit!
"Feel free" mit GMX DSL: http://www.gmx.net/de/go/dsl