Problem att spela DVD med Totem

Hej!

Jag har en konstigt problem, när jag försöker spela DVD. Använder
totem-xine 0.100-5 med libdvdcss2 1.2.9+debian-1duo+sarge1 (från
debian-unofficcial), kärna 2.6.12 (egenkompilerad) och en DVD-spelare
"TOSHIBA DVD-ROM SD-M1202".

 Första gången (när jag väl hade installerat libdvdcss2, vilket totem
upplyste om) gick det perfekt (provar med två lånefilmer från biblioteket,
båda "kommersiella" Hollywoodfilmer) - bara stoppa i skivan så gick totem
upp, och det gick att söka till alla delar av filmspåret också.

Emellertid, när jag provar detta igen, får jag ofelbart meddelandet från
totem "cannot read disk ... encrypted ... have you installed libdvdcss2?"
- ca 7 minuter in i filmen, på båda filmerna. Debug-info från libdvdcss2
verkar inte klara på något (kan skicka den om det behövs), och det verkar
inte hjälpa vad man sätter DVDCSS_METHOD till. Det verkar inte hjälpa med
suspend-cykel, men däremot hjälper det med hård omstart, ett tag i alla
fall (får jag samma fel, men senare in i filmen).

(Har provat totem-gstreamer, mplayer, xine, vlc också, fungerar inte alls)

Vad kan man göra? Och i förlängningen, hur gör ni andra för att titta på
DVD i helskärm under Debian sarge?

mvh
Per Eric
--