Re: virtual hosts

Jag är definitivt inte någon expert på apachekonfiguration men driftar iaf en
installation med 3 virtuella hosts här hemma. Kommentarer och frågor infällda
nedan.

On Tuesday 07 March 2006 20:33, Gabriel wrote:
> [...]
Jag börjar med en riktigt dum fråga, men eftersom jag själv glömt det flera
gånger: Har du gjort reload på din apache efter att du moddat
konfigurationen?

/etc/init.d/apache2 reload

Den intressanta biten ur din apache2.conf:
> <VirtualHost * >
>         #Basic setup
>         ServerAdmin gabriel@debserv.net
>         ServerName www.debserv.net
>         DocumentRoot /var/www/debserv.net/docs
>
>         <Directory /var/www/debserv.net/docs>
>                 Order Deny,Allow
>                 Allow from all
>                 # Don't show indexes for directories
>                 Options -Indexes
>         </Directory>
> </VirtualHost>
>
> <VirtualHost 1 >
Utan att ha läst på tycker jag "1" bör bytas mot "*".

Vad får du för rader i loggarna när du försöker surfa in på www.debserv.net
resp. www.mygabriel.org?

dvs i
/var/log/apache2/access.log
och
/var/log/apache2/error.log

/Anders

--
Anders Nilsson <anders.nilsson@cs.lth.se>
Dep. of Comp. Sci., Lund Institute of Technology