Re: Kan man få hjälp på denna tråd eller är jag helt och cyklar?

On Mon, 2006-03-06 at 13:44 +0100, Gabriel wrote:
> Är rätt ny till detta och tänkte se vad som gäller.. fick inte fram så
> mkt info på debians hemsida angående sånna saker.

Angående vilka saker?

I vilket fall är folk här oftast väldigt hjälpsamma om du:
* Ställer konkreta frågor.
* Beskriver hur du själv har försökt lösa problemet/hitta information om
problemet.
* Generellt bifogar tillräckligt med information för att folk som vet
vad det gäller kan hjälpa dig. Dvs, bifoga bitar ur konfigfiler och
sånt.

Om du till en början vill få hjälp att installera Debian och få ordning
på saker, så rekommenderar jag:
http://www.howtoforge.com/perfect_setup_debian_sarge
och därefter
http://www.aboutdebian.com/

Sen så finns det mycket intressanta artiklar på
http://www.debian-administration.org/

En trevlig referensbok för Linux generellt (fast den är baserad på
Debian/Redhat) kan du läsa här:
http://www.chongluo.com/books/rute/

	/Daniel