hotplug+udev+usb-ansluten digitalkamera

Jag försöker ordna så mina användare kan ansluta en digitalkamera och tanka över sina bilder.
Jag kör udev+hotplug och det går att tanka över bilder om man kör gtkam som root, men inte som användare.
Jag har lagt de användare som skall kunna komma åt kameran i gruppen "camera" (och loggat ut/in).

Vet någon vad jag ska göra (förutom att googla och läsa manualen).
Har kollat på: http://www.linuxquestions.org/questions/history/367435 och problemet låter som mitt, men lösningen fungerar inte hos mig + att det känns lite fel att lägga in nya skript när det redan fungerar för root-användaren.