Re: 3com 3c509

> Hejsan.
>
> Jag har nyligen dammat av min gamla p2:a och installerat debian på den.
> Allt har gått fint utom installationen av nätverskortet som är ett 3Com
> 3c509 Etherlink III, ett gammalt ISA-kort.
>
> Modulen 3c509 laddas fint och korrekt och allt ser ut att fungera, men
> kortet kan inte pinga eller bli pingat. Jag kan inte köra dhclient med
> det liksom.
>
> Är det någon som har någon idé om hur jag löser detta? Tack på förhand.

Jag har aldrig haft några problem med just de nätverkskorten. Det som
eventuellt är problemet för dig är hur inställningen om du ska använda BNC
eller RJ-45 är inställt på kortet. Gå in på 3com:s sida så kan du ladda
ner nån "driver disk" (som du iofs måste boota med DOS) så kan du ändra
inställningarna för det.

Förresten, jag upptäckte förut (när jag försökte köra ett 3c509 i samma
burk som jag hade ett gammalt Gravis Ultrasound att 3c509-modulen trodde
att GUS:et var ett nätverkskort. Ibland blir det bisarra följder av gammal
hårdvara.

    /Daniel